محل تبلیغات شما


این بحث نیاز به مقدمه دارد بنابراین تقاضا می کنم کلمطلب را بخوانید

علم اقتصاد :اقتصاد چند تعریف دارد اما اکانمی (بهمعنی صرفه جویی) که ساز و کار اقتصاد امروز را تحت الشعاع قرار داده تعریف اقتصادرا اینگونه بیان می کند :اقتصاد یعنی تخصیص منابع محدود به نیاز های نامحدود (کتاباقتصاد خرد )

اما اقتصاد مثلا در مکتب کد آمایی تعریف دیگری داردکه یعنی تخصیص منابع موجود به نیازهای محدود کدآمایی نیازهای انسان را نامحدودتصور نمی کند (حسن عباسی اندیشه یقین )

اما اقتصاد که کلمه اسلامی و عربی است به معنی میانهروی است که کتاب الحیات که جزو معترترین کتب اقتصاد اسلامی است در تعریف اقتصاداسلامیمی گوید  یعنی میان دو حد یعنی قوامو دیگری قیام باشیم اصل قیام یعنی حداقل های زندگی که در اسلام همه آنها تعریف شدهاز خانه تا حتی میزان پول و اصل قوام یعنی حداکثر های زندگی که اگر بیشتر از اینحد باشد احتکار سرمایه محسوب می شود (کتاب مبانی نظری اقتصاد اسلامی گزیدهاقتصاد اسلامی)

برای اینکه درک بهتری از نیازها وجود داشته باشد هرمنیازهای مازلو می تواند مفید باشد .

مازلو هرمی از نیازهای انسان تعریف می کند که پایه آنکه اولین و مهمترین نیاز انسان است و اگر نباشد نیازهای دیگر تحت الشعاع قرار میگیرد را امنیت و در طبقه بعد نیازهای غذایی و مسکن و بعد نیازهای جنسی و و دو نیازروانی دیگر که حس تعلق داشتن و متعلق بودن است را تعریف می کند در این هرم کهنیازهای کلی و پایه ای انسان را تعریف می کند جایی برای نیازبه مثلا خرید کالاهایلوکس ندارد این دسته از نیاز ها معمولا بعد از برآورده شدن نیازهای قبلی، جایی کهانسان توانایی بیش از اندازه برای خرید کالاها بدست آورده ایجاد می شود.البته بارشد تبلیغات سوداگری و طمع هم رشد پیدا کرده خب بدیهی است که مسئله ای که ذکر شددر حالت طبیعی در رفتار شناسی وجود دارد

تبعات طمع یا به قول اقتصاد دان ها سوداگری باعث شدهکه اینقدر از منابع زمین به طور بی رویه استفاده شود که طبق برآورده ها تا سال2100زمین تمام منابع خود را از دست می دهد و همین سبب شده تا فلسفه اقتصاد اکانمی (برخلافمعنای اکانمی که به معنی صرفه جویی است )  کهبر طمع تکیه دارد( نظریه اقتصاد دان های طرفدار اکانمی مثل کینز و آدام اسمیت)  سبب نابودی انسان ها شود حالابازار یابی شبکه ای را بنگریم که اقتصاد را به سمت ورشکسستگی می کشاند

بازار یابی شبکه ای شیوه ای هرمی با تبلیغات کلامی کهکالاهای مورد نیاز مصرف کنندگانش را می فروشد این شیوه تمام افراد یک جامعه را بهعنوان عضو می پذیرد دو تا اصل دارد که سوداگری را بیشتر از قبل رواج می دهد اولاینکه بازاریابی شبکه ای برای پرداخت پول بیشتر به بازاریابان از آنها می خواهد کهعضو گیری کنند و از سودی که عضو زیر مجموعه از فروش کالاها بدست می آورد سرمایه ایرا به شخص بالادستی می دهد حال بالادستی برای حفظ اعضای زیر مجموعه خود در برخی ازاین شرکت ها موظف است که در یارگیری اعضای زیر مجموعه خود به آنها کمک کند این نهبرای این است که عضو گرفته شده جزو دوستان و .است بلکه برای اینکه اعضای ورودیشاخه های کوچکی اند که ممکن است با هر وزش نسیمی بشکنند بنابراین برای بقای فردزیر دستی به آنها کمک می کند و این برخلاف چیزی که اعضای ورودی تصور می کنند استباید بگوییم بازار یابی شبکه ای عاشق چشم و ابروی شما نیست .همه این حرکت فقط برایحفظ اعضای تازه وارد تا بازاریاب جذب کننده بتواند سود خود را داشته باشد و فردبالادستی نیز بهره ای ببرد

دوم اینکه برای خرید کالا هر بازاریاب به آنهاپورسانت داده  می شود و این مسئلهبازاریابان را ترغیب به خرید کالای احتیاجی خود از این سیستم می کند

طمع ساختاری هرمی در بازاریابی شبکه ای نهادینه شدهاست اما حالا اگر تصویر نهایی را ببینیم باید بگویم که

درآمد و پول بیشتر مسابقه عرضه و تقاضا را تغییر میدهد بازاریابان با طمعی که برای اینکار خرج می کنند به پول گزافی دست می یابند حالاگر در مرحله فراگیری آنها بتوانند فرضا حدود 30میلیون ایرانی را عضو کنند که خیلیدور از ذهن نیست و در نظر بگیریم که متوسط درآمد این افراد حدود10میلیون است0(بازاریاباندرجه 5و 6 که حدود 70تا 90نفر را عضو کنند)چه اتفاقی می افتد درآمد 30میلیون انسانسبب می شود میانگین سطح درآمد افراد کل جامعه نیز بالاتر در نظر گرفته شود درنتیجه کالاها گران تر نیز می شود چون سطح درآمد 30میلیون افزایش یافته بنابراینقدرت خرید بیشتر و در نتیجه خرید بیشتر نیازهای جامعه از سوی سوداگران بازاریابی  که سبب کمبود برای بقیه و سپس گرانی کالاها اینروند در طولانی مدت همین طور که رشد کند سبب ورشکستگی خود شرکتهای بازاریابی نیزمی شود چراکه وقتی این سودهای کلان باعث گران تر شدن کالاها می شود در واقع سببایجاد تورم و کاهش ارزش پول شده کاهش ارزش پول شرکت های بازاریابی شبکه ای  آنها را وادار به سود بیشتر که معادل سودهایقبلی باشد ،میکند (چون سوداگری بازاریاب همچنان وجود داشته باشد و او ترغیب بهانجام این کار شود یا به شکل دیگر برای حفظ بازاریاب  )ادامه این روند که با تورم و کاهش بیشتر ارزشپول همراه است کار را به رکود (رکود یعنی پول هست اما کالا بسیار کم است بنابراینبه شدت گران است ) می کشاند

 نکته ای دیگردر مورد مرحل فراگیری این است که این سیستم تا حدی می تواند مردم را به سمت خوددعوت کند که عده ی را عضو کند نه همه را چرا که دراینصورت وقتی همه برای پولدارشدن وارد این سیستم اقتصادی می شوند دیگر کسی پولدار نیست و کشور با شتاب بیشتریبه سمت رکود می رود    

کلام آخر :سیستم های اقتصادی که بر گرفته از مکتب هایسوداگر غرب باشند امروز نمی توانند جهان را نجات دهند و خودشان به این شکستمعترفند مثل کتاب سقوط آزاد جوزف استیگلیتز   

مگر با دعا می توان کسی را محرم کرد ؟

دانشنامه عمومی سواد رسانه ای (خرابی فایل اصلاح شد)

رسانه (اهداف و آینده وتمدن)

اقتصاد ,ای ,کند ,نیازهای ,پول ,های ,شبکه ای ,می شود ,می کند ,است که ,را به ,یعنی تخصیص منابع

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

adagiocods مطالب اینترنتی پربیننده ترین وبلاگ ژنتیکی: وبلاگ دانشجویان بیوتکنولوژی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) punclichubuf kettireewan ☸ دگـــــردیـــسے☸ قیمت روز زعفران denvilfcalctou هرچی بخوای اینجا هست فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار